Seven days, seven days..

Hem hem mitt ljuva hem..
Vad är det med ett hem som får en att alltid vilja åtrevända dit?
Jag menar, det är ju inte så att jag vill bo hemma, alltså hemma hos mamma och pappa hela mitt liv, nej nej, men jag vill bo hemma, hemma i min del av världen.
Hemma i norrbotten, hemma i torneådalen, hemma i Happis, hemma i Salmis.

Just nu håller jag på att fundera över hur länge jag kommer att bo hemma..
Tror inte att det blir allt för länge, kanske det är så att man får för mycket av det goda? Ja, vars vet jag?
Allt jag vet är att man måste bort för att njuta av att komma hem.
Så jag har tänkt på det, och kommit på ett alternativ:
 Lule, det är nog ett bra alternativ.. Om man hitta jobb där.
Det är nära hem, man kan fara hem för en-två dar, om man har ledigt, men ändå är det ett ställe en bit ifrån allt.
Med nya människor i, med ett lite socialare liv.

Happis är ju inte ett direkt socialtställe.
Vad ska man tex. göra om man är ledig en dag mitt i veckan?
Ingenting, det finns ingenting att göra då.

Nåja, inte så att jag borde fundera på det ännu,
Har ju trots allt en vecka kvar innna jag landar på Luleå Airport, som det heter nu förtiden.

Well, gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0