Stockholm old town by a Tourist..

Hur lyckas folk hålla sig borta från godis?
Helt seriöst, hur gör man?

Frågar ni mig så går det inte. Nepp nepp, det finns inga mirakel medel.
Det finns inga sätt.

Men so what? Jag är glad för det!

Idag har jag haft riktiga vårkännslor. Har tillochmed hunnit uppleva känslan
av att allt kommer att bli bra, ja, tänk vad lite sol kan få en att tro!
Var då ett långt tag sedan jag sist kände att livet var fint, på det här sättet då.

Lekte även Turist i sthlm också idag. Hängde i gamla stan och fotade.
Men någon stackars turist såg att jag var svensk(höll på att skriva stockholmare, jag är inte riktigt frisk!)
och frågade mig om vägen till ett ställe. Då tänkte jag så klart "Aha! thats the place to be!" och visade honom dit.. Och hängde efter honom. Sorry. Vill också vara turist. Köpte till och med en massa vykorrt och bläddrade intresserat i en svenska ordbok i en bokaffär. Och pratade tyska i kassan.
Får inte jag vara turist?
Får inte jag vara tysk?

Körde på tysk för de vet jag nästan hur de är. Merle och co har visat mig hur man är då.
Ganska dum då alltså. Om man nu ska vara en trovärdig tysk.

Tycker nog att det gick ganska bra.
Kände mig som en i gänget när vi alla stod och stirrade på hur de skottade ner snö från taket.
Underhållning på HÖG nivå, om ni fattar var jag menar!

Well, det var en ansträngande dag. Leka turist i storstan man bor i.
Nästa gång ska jag nog ropa "Schneeeeee" och försiktigt sticka ner fingret i snön.
Det ska bli kul! Månne om jag får med Merle och co på det?!
Tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0