Home sweet home!

Å underbara hem! Kände direkt hur jag blev som ett barn då jag steg av i Salmis!
Norrland är bäst! Här vet man att man är hemma för: 

1. Busschaffisen pratade med mig.
 2. Alla passagerare i bussen pratade olika dialekter och INGEN var en fattaru-dialekt.
 3. Snö, snö och snö på träden! Underbart!
 4. Man kände igen en tredjedel av folket som var i bussen.
 5. Man är släkt med hälften.
6. Kaffe gäster bjuder in sig själva här.


Ja, det finns miljoner skäl till varför norrland är norrland.

Äsch, nu är de så att de säger att det är min tur att göra Kaffe.. de säger att de gjort till mig miljoner gånger, fast jag aldrig har varit här å drickit det bara.. Typiskt NORRLÄNNINGAR!

GOKVÄLL!


Kommentarer
Postat av: Cattis

Njut av o vara hemma i Happis.. snart är du tillbaka i Fattaru-dialekts landet..



Hälsa dit upp!

2010-02-18 @ 21:43:26
URL: http://mammacattiz.blogg.se/
Postat av: Cattis

Föresten.. nu blev du paff va... vem som komenterade din blogg S

2010-02-18 @ 21:43:51
URL: http://mammacattiz.blogg.se/
Postat av: Ella

de va svinkul å hinna se dej en snabbis, FAST vi inte fick nåt kaffe :)

2010-02-22 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0