om ni så vill veta

Hem hem mitt ljuva hem...
Men vad gör man när man får för mycket av det goda och bara vill spy?
(Spy eller spy, höhö Simpe, tack för förstörelsen av ordet..)
Hmm, Snart är det sommar igen.
Alla barnen hurrar utom Linda, för hon ska släpa på sin jobb skrinda.
Tänk att det är fem år sen jag var ledig på sommaren. Fem år sen sist.
Inte konstigt att sommaren inte är som när man var liten.
Nuförtiden associerar man bara sommaren med jobb. Slit och släp. Hela dagarna.
Är inte det illa så säg.
Så njä, jag är inte peppad för summer 2010, och beach 2010 kommer jag nog inte ens se skymten av..
Nåväl, då slipper man fundera över den iallafall, om man ska va lite positiv för ombytes skull.
Lika kul är det väl också att detta kommer vara den blå-gul-grönaste sommaren på årtionden.
Jippi. Jippi. Jippi.
Men, det är väl tur att man är positiv då. Fruktansvärt tur.
Jaha, vill ni veta nå mer då?
Vardagen?
Jobbat jobbar... och ja! Det här kan ni få höra:
Blev rysligt sugen på lite godis, så jag smög så tyst jag kunde in i Ma&Pa's rum,
och skulle leta lite igenom det där fuskigt stora skåpet med så många godisgömmor...
Men hoppsan, där var ju pappa och vilade..
Hm, då brann det i knutarna.. där stod jag med armarna instukna i gaderoben..
så, nu gällde det att vara lite smart!
-Var har ni godiset?! Var det enda som kom fram från mig.
-Ehm.. en hylla upp, svarar min något förvånade far.
-Okej, kul att du säger, jag tänkte tjuva, sa jag och tog en näve godis och försvann ut i mörka natten.
Typ. Till mitt rum iaf, passade inte så bra i denna story.
Och kvar låt min stackars snuvade far, dum som han var,
så inget godis finns nu kvar.
Stackarn..
..tycker kanske ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0