Om spöken i vårat hus.

och med vårat hus menar jag ju förståss de hus som jag bor i nu.

Ja, det tycks spöka här. P säger då att de gör det, och man kan faktiskt höra en hel massa knasiga ljud här och där. En gång trodde jag att A var hemma för hörde hur hon gick runt där uppe och gjorde saker, men sen så hittade jag en lapp där hon skrivit att hon farit till stan.. så jag var ensam hemma. Och för nåra nätter sen så vaknade jag av att det luktade någon god men främmande parfym i mitt rum, säkert någon misshandlad piga som går igen.. eller nja, vänta nu, kanske inte misshandlad, bara plikttrogen, en sån som inte kan sluta jobba fast hon är död... P säger att det är en gammal dam som går igen här, alltså hon som bott här för länge sedan, fast nja, jag vet inte... Om det nu är ett spöke så är det då iaf. ett kvinligt spöke.


Men, inte så att man blir rädd eller så, man får inga dåliga vibbar eller rysningar eller så.. Men äsch, jag vet inte... Och ja just de, månne om spöket hade en hund? För jag hör hela tiden hundar överallt. Seriöst, tassar som går på vinden och tassar i trappan och gnyl etc. ect.

Kanske det är så att jag blivit helt skvatt galen av att bo i söder.

Så, då kan jag ju säga att söder inte är diekt någonting för mig. Ok, det har varit en underbar höst, men när det här halvåret är slut så flyttar jag utan tvekan upp igen! Seriöst. Ok, kan hända att det kan bero på att man inte känner nästan nån i stan här, men ändå, jag tror inte att Linda H är menad till att bo i en stor stad.
Fast, det är nog ändå någonting man måste prova på i livet. Man kan ju inte veta vad som är bäst före man varit med om någonting sämre va? Faktiskt så att jag föredrar de ställen jag faktiskt bott en sväng på (Umeå och Kiruna) före Sthlm. Men kanske det också har att göra med att man känner folk där... och att det finns en församling där. Det betydet mycket vill jag lova!

Nu är det lördag, och jag veta att de flesta jag känner nu är i Kiruna och har det trevligt, men själv, ja själv gör man inte mycket. Det är inte ens roligt att fara på stan när man inte vet vem man skulle fara med. Boring. Kan inte bara folk jag känner flytta ner hit och bo här ett halv år också... eller nja, kanske jag skulle behöva flytta någon annanstanns sen.. Då skulle det här bli alltr för likt hemmma.

ÄSCh, kanske bara lika och leva och anpassa sig?

Kommentarer
Postat av: SarraMarra

Joooo!!! Linda menad hit uppe i NORRLAND ;D Var ett tag sedan man läste din blogg :) Eller bloggar över huvudtaget ;P

2009-10-04 @ 15:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0