Nu när jag är hemma..

.. så har jag planerat med att hinna med allt. Allt som är viktigt.
Hittils så har jag inte hunnit med allt för många viktiga saker.
- Sovit över hos Linno.(man får faktiskt göra det fast man är snart tjugo)
- Haft ett kalas för Eve(ävenm om det är tre veckor sen sist, men hallå, livet är en sån gåva att jag tycker att man ska fria det så ofta man orkar baka en tårta.. och förresten så var det fusk att jag inte han få från den förra)
- Fått någon i huset att önska bort mig.
- Hälsat på Gina och Connie.

.. och sen så har jag inte hunnit med mer. Skam på torra land, jag vet, men jag är lat, deal with it.
Idag börjar "rajala" fira sitt ett eller två (eller tre, eller fyra, eller frem, inte så noga) års jubileum, så ska väl ta mig en titt förbi där också senare idag, när Linno lämnat sin kära ladugård och blivande man, så hon kan komma hem och umgås med mig, eftersom jag lider av bovofobi. (Rädsla för klöv-djur)
Ja, men äsch, kolla, nej ni ser ju förstås inte det, men det visar fel när man skriver bovofobi, och förslagen är: Homofobi? Xenofobi? Homofoba? Homofob? Klaustrofobi?
Kan någon säga vad Xenofobi är?!  Säkert någonting i stil med att vara sjukligt rädd för neonljus. Och, och, ja, och för att inte glömma, vad är homofoba?

Whops, Google's got the answers.
Xenofobi betyder främlingsfientlighet på grekiska.
Homofoba är helt enkelt en böjning, smart av mig.
Mycket smart av mig, nu hjälper det väl inte ens att skylla på kaffet?
Men ändå, den här daton kan allt om homofobi och Xenofobi, men absolut ingenting om Bovofobi. Detta är ju hemskt. Inget annat än hemskt. Här trycker man helt enkelt ner de lilla. Miniroteten hörs ej, syns ej, och får inte ens finnas med på Google.
The day when Google doesn't know has come, the end is close.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0