Hemma och gör bus..

Guess who's home?!

Me, såklart! Ochj det med besked. Jag börjar alltid en dag är hemma med att göra som på facebook, skaffa en "enemy of the day". Och idag är det som sagt ingen konstighet att det blev Johannes, så fräck som han vart och stulit det rum som jag skulle ha fått nu när jag kom hem. Fräck, fräck, fräck.
Well, vi kan ju säga så här.. att till att börja med så tycker jag att han sover allt för länge... Allt för länge... Allt för länge i den säng som var menat åt mig.. så det måste vi ju ta itu med. Självklart, då alltså.
Så här är dagens "Gutten morgen Johannes, husets minst älskade person*!!"
Alltså, den killen sover allt för länge, och han är egentligen allt för gammal för att att få ha "höstlov" så det måste man ju reda ut, och det, helt klart för hans eget bästa.
Så, vi har alltså nu två glupska hundar här,
och det är hemskt vad roligt man kan ha med två hundar och lite hundgodis..
Låt oss säga så här:
Jag råkade gå förbi Johannes dörr, råkade likssom slänga, nej:
tappa in några godisar dit, de likssom bara slank iväg...
Och klart att Bagger och Heddi följer efter dem.
Men Hoppsan råkades jag stänga hans dörr sen?
Oj, Oj. Och sen fick jag en oemotståndlig lust till att gå ut och gå med Bagger,
som så glatt lyssnar till "Bagger, ut och gå!"..
men som sagt han var instängd i ett visst rum..
Oj. Oj. Då blev det liv i luckan.
Och ni alla vet ju att det inte passar sig att gå och släppa ut dem.. ack nej, ack nej.
Men, ja, Johannes vaknade iallafall.
Helt utan hjälp, stora killen..
Har fler ideér om vad som skall komma näst.
Imorgon:
Droga ner honom och måla honom med Eves nya ansiktskritor och skicka honom med bussen mot Umeå?
Äsch, då får jag nog Cicki på halsen.
Men, som hon själv sagt, hon saknar bara Heddi, så jag kan behålla henne här så håller hon sig lugn och märker nog inte ens att Johannes är borta?
Säkert inte.
Eller?
Kanske dags för dig att komma hit och rädda din man?
* Av säkra källor, körde för säkerhets skull en omröstning runt tårtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0