Typiskt mig

.. och fastna på facebooks quiz. Så så typiskt mig...



Jag hittar quiz om saker jag aldrig tänkt på, och plötsligt finner jag mig i att facebook bestämmer om jag varit kär, är kär eller kommer att bli kär inom två månader... eller vilken diagnos jag har, möjligen ADHD, men klart, facebook tycks ju ha svar på allt, inte behöver jag bemöda mig med att ta reda på sådan själv nå mer, nej nej, nu är vi inne på år 2009, nu behövs inte sådana där läger/spa där man finner sig själv och finner hurdan man egentligen är, nu finns ju facebook!

...och beroende blir man! Jag hade aldrig kunnat gissa mig till att mitt första barns namn kommer att bli Albertina, men äsch, nu måste det ju bli det, för facebook har sagt det. Och vidare så hade jag aldrig kunna tänka mig att min riktiga ålder egentligen är 40 år, eller att jag borde ha hetat Annie,eller att jag är 0% finlandssvensk.. eller nja, det sista visste jag nog! 

men ändå, ni fattar poängen, det här med facebook borde vara en heltidstjänst, så mycket som man kan få reda på där, och sådan tid man kan lägga ut på att få reda på om ens första barn kommer att bli en pojke eller en flicka... eller hur många barn man kommer att få, eller vilket datum man kommer att dö.. eller hur gammal man är inombords...
 eller... äsch, jag kan hålla på i en evighet, lika å sluta när man är på topp! 

Goodbye, nu ska jag laga mat och sen till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0