Mårå.

Nå jåå, idag ska jag väl ta mig i kragen och orka släpa mig till jobbet igen... som vissa andra inte behöver göra;) 

Usch, surre burre, snacka om att jag bara vill stanna hemma och sola! ...även om ume inte kan få för sig att sluta blåsa... nästan så att jag hoppar ner till grannen nedanförs balkon ist. den har ju iaf skydd av träden... men ack nej, inte vi, inte på femtevångingen inte..

Jo, på tal om grannar... varför hinner jag aldrig se dem??? 
Jag förstår inte! Lillz hinner alltid se dem, och så ska hon bara hissa upp eller ner eller nått sådant, jag hänger jämt och ständigt i titthålet i dörren, men ack nej, ingen vill visa sig.. kanske de är typ spöken och kanske de är så att Lilli kan se spöken men inte jag.. det skulle vara en vettig förklaring det, för jag har så svårt att se mig själv i spegeln på morgonen..

ja, de skulle förklara en hel del, det. 

Hm, alltså idag är det alltså fredag igen, ganska skönt, men ändå, jag jobbar nog imorgon också, så, det är inte fredag på riktigt för mig, det är bara torsdag för mig. Egentligen, när man tänker efter, för mig är typ varenda dag en torsdag, eller ännu värre en tisdag. Helt onördiga dagar.
Måndag- Första dagen på veckan, kan vara kul, man är pigg.
Tisdag- Onördig dag.
Onsdag- pikku lauantai, lilllördag, halva veckan klar.
Torsdag- onördig dag, men ändå snart fredag.
Fredag- Helg!

Så ja, som sagt, tisdagar är alltså värst, ingenting händer på en tisdag, den är bara helt igenom rutten. Man borde ta och liva upp tisdagar lite mer, så, från och med nu ska tisdagar bli roligare, jag ska börja göra någonting kul på tisdagar..

..men vänta nu, det var ju fredag idag, varför snackar jag om tisdagar och torsdagar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0