lördag.

Få är som jag va? Stiger upp en lördag morgon för att tvätta? 

nåväl, husmor som jag är så stiger jag upp i ottan bara för det... eller ja, iaf kl 8, det är väl tidigt nog.
så här går det till i min värld..

jag smyger ner så att jag slipper träffa grannen jag skämt ut mig totalt inför.


sedan följer testet.
1) är plagget verkligen smutsigt?



2) luktar det illa?

när du nu kommit så här långt är det dax att tvätt, här med min vän Via!


Senare(ca 45 min senare), när du när tvätten tycks vara ren, då måste du minnas att dubbelkolla att du inte glömmer någonting i maskinen: Det är inte trevligt att hitta grannens rosa trosor i sin vittvätt... eller ja, har du mycket irriterande grannar så... äh, inte sprida sådana budskap nu Linda!


Vid fall av smutsigt hår och smutsiga fötter finns även dessa altrenativ:

hårtvätt.

fottvätt.


nå väl lycka till.

Kommentarer
Postat av: Emilia T

haha linda, måste bara säga att ja e en trogen bloggläsare i din blogg, å tycker din blogg är väldigt kul, haha ;P

2009-05-24 @ 00:32:47
Postat av: frida

jag hade velat se grannarnas min fall dem kommit in i tvättstugan just då du hade huvudet inne i tvättmaskinen, fall du nu var i en tvättstuga förstås ;)

2009-05-27 @ 19:19:20
URL: http://friidha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0