Tankar en ledig dag...

Om jag hade haft en kamera nu hade jag tagit en bild på solen och förevigat sommaren 2009, men synd som det är så har Jimmy tagit med min kamera till Rom, så om nu något brunbrännt barnbarn om 30-40 år frågar min om "summer of the 09" blir det lite svårt att förklara att solen sken även då.

Jag menar, om jag nu ska fortsätta jobba så här mycket hela livet så kommer jag vara blek som insidan av en gurka när jag blir gammal.

Men, sedan när mitt brunbrända barnbarn ber mig visa Henne/honom/hermafroditen en bild, så får han/hon/den nog endast se en bild av Rom, och det är ju synd det.

Men vad går det att göra åt det? 

Nada. 

Fast, om man tänker efter, om min nuvarande senilitet utvecklas som den brukar när man blir äldre och måste göra plats för mer i hjärnan och där med ta bort gammalt, så kommer jag nog inte minnas sommaren -09, så jag kommer förmodligen själv också tro att jag varit i Rom... Och ingen kan ju rätta mig då, för när jag är gammal är Jimmy desto äldre, så han får väl vara dö eller ännu mer koko. 

..hoppas jag tror att jag kan prata Italienska också, det hade varit skoj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0