Så var det med den sommaren...

Varför är det så?
Jag menar, det har ju bara verit dåligt väder en dag, och en riktigt bra sådan däg, för jag har ju jobbat hela dagen.
Men ändå, det kan man väl ändå inte räkna som om sommaren är över bara för det.

Ok, nu säger ni säkert någonstanns djupt innom er, möjligtvist i era hjärtan, om ni u hade turen att få ett sådant... "vem säger så?" Jo ni, de ska jag tala om för er att det säger jag... eller iallafall den inre pessimistiska Linda, som jag brkar kalla för Pessimist Pestina... Alltså, ett av mina alter ego.

Nej ni, det finns inga bevis på att jag är skitzofren, endast starka misstänkar..

erkänn, jag har ett kusligt sätt att svara på era tankar. Kanske det även får räknas till en av mina starka sidor, och inte bara  "mod" som Facebook säger.

Jaha, nu siter du där och tänker på ekorrar springandes i ett ekkorhjul i rosa sprakdräkt igen, typiskt dig.
-inte det? jaha, man kan ju inte ha rätt varenda eviga gång.

Har jag aldrig någonting vettigt att säga? Nej, ytterst sällan, jag har som gjort några försök till att prata med folk om min vanliga vardag som om jobbet och jobbet och jobbet... men märker fort att de inte bryr sig...

..förutom någon idag, då jag tog fel på tiderna och trodde att jag skulle jobba kväll istället för morgon, men det var ju synd det, för nu har jag jobbat kväll, och vad gör det för skillnad sen när välrden går under? Njä, ingen alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0