Hur man är jag.

Jag hoppas ni inte vill vara som jag.
Inte bara det att det hade varit otroligt dumt av er, utan också för att det gör ont.
Mycket ont.
Nej, nej, nej, det här har inget med brustna hjärtan att göra, det får ni leta efter någon-annan-stans.
Det här har med dumhet att göra. Och lite blåsthet. Och lite förvirring.
Igår började jag baka för helgen. Till Kesäseeurat.
Och så här ser ett av mina fingrar ut idag:
Om ni inte ser, så är det min gigantiska fosterlika blåsa på mellanfingret..
Heter det så? Mellanfingret? Det där långa?
Näää, så kan de inte vara. Men ni fattar.
Ja ja, iallafall så tog jag ut en 225 graders varm plåt ut med bara en tunn duk, och upptäckte att den brände igenom, så jag kastade över plåten till andra handen.
Som var bara en vanlig hand.
Utan duk, lapp eller vante. Bara en hand.
Jag tror att jag är dum. Så nu är mina bägge händer brända och fina, inför sommaren.
Det är väl det de menar med att vara bränd? Stekt? Snacka om att fixa brännan hemma.
What more?
Jag börjar få tråkigt här hemma. Jag bara leker hemmafru hela dagarna.
Och idag har jag gjort vad? Kort. Igen.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: ella

I think Jeppis is waiting for u!

2010-06-06 @ 23:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0