finally home:)

Jess! Vi är hemma igen! Underbart!
Klart, vi har mycket kallare här(i grader, men inte i känsla) och hundratusen gånger så mer snö, men hur underbart är inte det??? Vissa gånger kan man då tycka att det är såå skönt!

Okej, då syftar jag alltså på att vara hemma, i våran stad, i vårta hus, i mitt rum med alla mina saker! Och inte på familjen och så, för de var ju med till Sthlm... jippie... kan bara konstatera att det ännu inte dykt upp en enda sak som skulle få mig att tycka om familjesemestrar!
Det är verkligen hemskt att åka någonstanns med sina föräldrar och syskon! Och inte nog med att man då åker i samma bil i 12 timmar(för övrigt med ett av syskonen sovandes i famnen, ett annat syskons fot u ansiktet och ännu ett annat syskons klagande röst bakom sig som hela hela tiden frågar "Var är vi nu?" "När är vi framme?" osv osv.) så ska alla bo i samma stuga mitt ute i ödemarken där man inte kan gå iväg en sväng bara.. missförstå mig rätt nu här, jag älskar stugan och ödemarken(berget) den är på, men det är så irriterande att det ska bli så irriterande mörkt där efter kl 18.00 på kvällen, och man inte har med sig en endast bok att läsa, eller att det inte finns någonting alls att göra... än att umgås med sin underbara familj... hmm..

Det där med bok, de löste jag så småning om, eftersom Matilda köpte 5 böcker på bokrean, så jag började läsa en av hennes böcker, så givetvist så var det den som hon hade "tänkt" börja läsa.. men visst, böcker skrivna för 12 åringar är ju inte min favoritsysslesättning, så ni kan väl anta att man inte hade allt för mycket att göra efter kl 18.00! Okej, det fanns ju en TV där, men jippie, vilka bra och intressanta program! Dubbade barnpogram med amerikanska barnstjärnior... inte heller dirket en av mina favorit sysselsättningar.. då var allså boken om tolvåriga Amy som var klonad bättre.. jippie, vilka valmöjligheter man hade under sitt sista soprtlov! JESS!

Hmm, nog kan man fundera en stund över att vi har olika klimat i olika delar av sverige! Här har det snöat ännu mer, och vi har hur mycket snö som hellst, och i stockholm, där fanns nästan inge snö alls kvar... vi har hur tjock is som hellst, och där var vattnet öppet... ganska häftigt.

Ja, och så till att idag hämtade mamma ut paketet med böckerna vi beställt, och jag fick mina 3 Karen Kingsbury böcker:) Så nu  har jag äntligen någonting att läsa på kvällarna! Nog för att jag förmodligen inte kommer att ha allt för mycket tid till det när allt kommer omkring... Imorgon så startar ju den efterlängtade Kisälli-perioden, vilket betyder att jag och min klass kommer att måsta stiga upp senast kl 06.00 för att fara till skolan... Stackars Saara-Maria, som måste stiga upp kl 05.00! Så, jag borde alltså gå å sova nu, med tanke på att jag inte sovit allt för mycket den senaste natten...

Oj just de, Begravningen också. Den var fin, gick ganska snabbt känns det som, men trots det var den fin. Borträknat från det då klanen Henriksson gick upp och sjöng "Tryggare kan ingen vara"... de gick ju... som det gick...

Godnatt!


Jag i stugan..

Ellerts kista i kyrkan

Öppet vatten!

Tito och busungen Isac.

Kommentarer
Postat av: Cattis

fina bilder spec på isac :p

2009-03-09 @ 08:44:43
URL: http://omalltochinget.bloggagratis.se
Postat av: SaraW

Jag håller helt med dig om familjesemstrar! Finns inge värre å åka hela familjen lååångt i samma bil! Men hur i hela friden rymdesni i eran mini buss, endast 7 säten??! :O

2009-03-10 @ 20:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0