Ja just ja..

..sa jag och vände och missade tåget. Men tur var det väl att jag fick med mig mina badkläder iallafall... och ett nytt tåg kom ju så småningom, när jag hunnit till nästa station ungefär. Konstigt, idag orkar jag inte ens bli irriterad över att tåget var 3 minuter för tidigt så jag missade det, nehepp, idag orkar jag inte ens bli irriterad för att tre femtistjejer inte simmar i bassängen utan bara pratar sitt obegripliga "Dah, Doh, Diiiih"-språk, nej nej, de kunde gott få stå och trampa vatten mitt i bassängen.. för idag orkar jag inte ens bli arg för att mr hårigrygg simmade så söligt att jag hela tiden kände hans rygghår kittla mig i näsan ungefär, nehepp. För idag är jag .. glad? Ovanlig känsla;)

Idag fyller sthlm mormor år, så hon skulle komma förbi här senare idag, det ska väl bli trevligt:)
Annars så händer inte så mycket idag, imorgon är det luciatåg på dagis sen på fredag ska vi kolla in nya läggan.. det är väl den här veckan typ. tänkte sen att jag skulle fråga Merle och tjejorna om vi ska hitta på nått på lördag eller så.. annars blir det väl att sitta hemma och brodera, som den mommo jag är.

Ja, ni ser, fast vi vart utan data i hundra år, så har inte någonting alls skett här. Förutom att jag tycks ah fått svårt att stava nya ord... med nya ord menar jag ord som kom till efter 1800-talet. Min hjärna har gått tillbaka till tiden då den inte ens fanns.. och det om något är väl värt ett sorge-pris?

well, have a nice day, nu ska jag ta och göra fler julkort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0